Yogurt Untuk Thrush? Ketahui Jika Yogurt adalah satu rawatan berkesan untuk Thrush

Yogurt Untuk Thrush? Ketahui Jika Yogurt adalah satu rawatan berkesan untuk Thrush

Yogurt merupakan ubat rumah yang popular untuk seriawan yang anda boleh telah mencari. Persoalannya, adakah ia benar-benar berkesan? Jawapannya ialah ya dan tidak. Yogurt mungkin mempunyai beberapa kesan yang baik untuk merawat seriawan, tetapi secara umumnya tidak boleh menyembuhkan seriawan dengan sendirinya. Sebabnya ialah bahawa yis boleh agak berdaya tahan dan berterusan - biasanya yogurt hanya tidak rawatan yang cukup kuat.

Walau bagaimanapun, pada masa yang sama, yogurt pasti boleh tidak menyakiti dan bernilai cuba sebagai ubat rumah. Jika anda ingin cuba menggunakan yogurt untuk seriawan, membeli kualiti yogurt tertinggi yang anda boleh mencari, dan sentiasa menggunakan plain, yogurt tanpa gula. Banyak kedai membeli yogurt dimuatkan dengan pemanis berkata hanya akan membuat seriawan yang teruk. (Sentiasa mengelakkan pemanis jika anda mengalami seriawan, gula cinta yis!) Juga, cuba untuk menggunakan yogurt organik jika anda boleh.

Anda juga boleh membeli pembuat yogurt dan cuba membuat yogurt anda sendiri. Anda boleh menggunakan pembuat yogurt berkualiti tinggi sebagai budaya permulaan dan tambah sedikit susu organik dan kemudian hanya dimasukkan ke dalam pembuat yogurt, yang hanya kos kira-kira $ 30. Susu organik adalah jauh lebih murah daripada yogurt organik.

Jika anda merawat seorang bayi dengan seriawan, tentu aku akan mencari keluar yogurt susu kambing, yang biasanya boleh didapati di kedai-kedai makanan kesihatan. Susu kambing adalah kurang alahan dan lebih mudah dihadam berbanding susu lembu, menjadikannya pilihan yang lebih baik untuk bayi dan bayi dengan seriawan.

Dari sana, hanya cuba makan banyak kosong, yogurt tanpa gula dan memotong semua gula yang berlebihan dan kanji (termasuk pemanis tiruan) daripada diet anda. Ia mungkin bekerja atau ia tidak mungkin, tetapi ia pasti tidak akan menyakiti anda!

Dalam pengalaman peribadi saya, apabila seseorang, sama ada muda atau tua, membangun seriawan, ia biasanya satu tanda yis adalah cukup yang sudah berakar umbi dan ia mengambil sedikit pendekatan yang lebih menyeluruh untuk menghilangkan secara kekal. Walau bagaimanapun, pendekatan semula jadi adalah jauh lebih tinggi daripada menggunakan ubat-ubatan preskripsi, yang sering mempunyai kesan sampingan yang berbahaya dan banyak kali tidak juga menghilangkan yis!

Saya baru-baru ini membaca satu artikel di mana walaupun penyelidik perubatan mengakui bahawa ubat anti-kulat agak toksik dan jarang menghilangkan semua yis. Jadi hakikat bahawa anda tertanya-tanya jika anda boleh menyembuhkan seriawan dengan yogurt bermakna anda sedang mencari satu ubat semula jadi dan anda berada di landasan yang betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar