The Banyak Manuka Honey Faedah

The Banyak Manuka Honey Faedah

Manuka manfaat madu setiap orang yang memakannya. Diperbuat daripada bunga khas dari New Zealand, madu ini telah sejarah telah terkenal dengan ciri-ciri perubatan. Apa yang membuatkan madu khusus ini unik? Ia adalah kualiti yang anti-bakteria yang tidak terdapat dalam mana-mana madu yang lain.

Ini madu lazat boleh digunakan untuk kedua-dua keadaan kesihatan dalaman dan luaran. Laporan telah diterbitkan menggembar-gemburkan nilai Madu Manuka UMF 16 dalam membersihkan jangkitan daripada luka-luka. UMF bermakna Faktor Manuka Unik. Ini mengukur komponen antibakteria yang terdapat dalam madu dan adalah satu-satunya cara untuk mencari dan mengira kekuatan antibakteria madu itu. A UMF sentiasa diikuti oleh nombor, dengan 10 yang tahap minimum pengesahan dari Unit Penyelidikan Madu di Universiti Waikato, 16 tahun ke atas adalah dianggap tahap terbaik.

Manfaat madu Manuka termasuk dapat menjaga penyakit berikut: refluks asid, cirit-birit, ulser, gastrik, pedih hulu hati, senak, sindrom usus, dan sakit perut. Menangani gejala-gejala ini adalah semudah mengambil satu sudu teh pada keropok atau sekeping roti atau roti bakar empat kali sehari.

Terdapat juga beberapa masalah luaran yang mana madu ini boleh digunakan. Ini termasuk: kudis katil, terbakar, kaki dan kaki kudis, luka, parut, ulser kulit dan jangkitan. Anda hanya memohon madu untuk pad kasa segar, letakkan di kawasan yang terjejas, dan menukar balutan dua kali sehari.

Satu lain Manuka manfaat madu adalah bahawa ia adalah semulajadi dan datang dari, lokasi yang bersih hijau yang bebas daripada bahan pencemar. Ia menawarkan murah, alternatif semulajadi untuk farmaseutikal tanpa kesan sampingan yang telah pernah dilaporkan.

Sebaik sahaja anda cuba, anda tidak lama lagi akan memberitahu semua orang tentang New Zealand Manuka manfaat madu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar