Banyak Terapi Alternatif yang berbeza Adakah Menjadi popular di Negara Ini

Banyak Terapi Alternatif yang berbeza Adakah Menjadi popular di Negara Ini

Sains dan perubatan telah membuat kemajuan besar di seluruh pasangan terakhir abad. Akibatnya, rakyat mengharapkan semua gejala mereka untuk diubati. Satu sebahagian daripada evolusi ini adalah bahawa orang mencari dalam pelbagai arah untuk rawatan dan terapi. Ramai daripada rawatan ini telah menjadi sebahagian daripada perubatan Timur selama berabad-abad. Penubuhan perubatan Barat panggilan terapi ini Perubatan Alternatif. Ada terapi ini adalah akupunktur, bekam, refleksologi, urut, dan sentuhan penyembuhan. Akupunktur adalah berdasarkan kepada kepercayaan bahawa badan itu mempunyai bidang tenaga yang dikenali sebagai chi atau qi dan penyakit itu dan kesakitan berlaku apabila bidang ini terganggu. Akupunktur yang memasukkan jarum yang sangat nipis ke titik akupuntur di seluruh badan. Akupunktur telah menjadi satu terapi yang sangat popular. Seorang ahli akupunktur boleh bekerja dengan anda untuk melegakan kesakitan anda.

Satu lagi terapi purba yang mengembalikan populariti dikenali sebagai bekam. Seperti akupunktur, tujuan bekam adalah untuk membawa chi kembali ke dalam penjajaran. Terapi ini menggunakan cawan kaca kecil bulat dan haba. Cawan dipanaskan, dan hujung terbuka diletakkan di belakang pesakit. Penempatan adalah berdasarkan meridian aliran tenaga. Kerana udara dalam cawan sejuk, ia mengecut, menyebabkan vakum sedikit. Vakum ini menghisap kulit di belakang sehingga ke dalam cawan. Proses ini menarik darah tambahan ke kawasan dan siaran toksin.

Refleksologi merupakan satu lagi terapi popular. Terapi ini adalah satu bentuk urutan pada tapak kaki. Ia adalah berdasarkan kepada kepercayaan bahawa saraf di tapak kaki (dan juga tangan) dikaitkan dengan setiap bahagian badan. Carta refleksologi peta tapak kaki untuk pelbagai bahagian badan. Saya telah pun dilihat carta yang mempunyai gambar orang sedikit. Apabila refleksologi ini menyediakan rawatan, dia bercakap dengan pelanggan untuk mencari bahagian-bahagian badan yang memerlukan penjagaan. Kemudian terapi mengenakan tekanan ke pelbagai destinasi pada tapak kaki yang sesuai dengan kawasan-kawasan badan yang lain. Keberkesanan terapi ini adalah berasaskan bukti anekdot. Walau bagaimanapun, ia telah terbukti melalui kajian saintifik yang refleksologi adalah satu rawatan berkesan untuk sindrom prahaid (PMS).

Satu lagi terapi menarik tetapi kontroversi adalah penyembuhan sentuhan. Seperti dengan terapi alternatif lain, penyembuhan sentuhan melibatkan bidang tenaga badan. Ia adalah sama dengan mengurut kecuali bahawa, daripada menggunakan tekanan pada otot gemburkan dan unknot mereka, penyembuhan sentuhan menggunakan sentuhan lembut untuk mengimbangi fizikal, mental, emosi, dan rohani kesejahteraan pesakit. Ia berfungsi dengan chi untuk membantu proses penyembuhan semula jadi. A risalah untuk kelas sentuhan penyembuhan untuk jururawat memberitahu bakal pelajar bahawa mereka akan belajar untuk kegebuan pesakit semasa mereka fluffed bantal.

Ini terapi alternatif menjadi popular kerana mereka adalah murah dan tidak invasif. Walau bagaimanapun, berhati-hati yang kuat adalah bahawa mereka menambah amalan perubatan tradisional; mereka tidak menggantikan rawatan perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar