Homeopati - Ia Berfungsi?

Homeopati - Ia Berfungsi?

Pada tahun 2009, farmasi Boots terkemuka mengakui bahawa mereka tidak percaya kepada kerja-kerja perubatan homeopati. Walau bagaimanapun, walaupun wahyu ini dan kajian yang berterusan yang membuktikan bahawa homeopati memberikan hasil yang sama menyaksikan dalam ujian plasebo, Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan masih mampu untuk berbelanja lebih daripada empat juta pound dalam tempoh 12 bulan lepas membangunkan ubat-ubatan homeopati.

Terkejut oleh Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan dan Boot ini teori 'tidak membahayakan' kepada homeopati, lebih 300 skeptis kini merancang untuk mengambil bahagian dalam berlebihan homeopati kumpulan untuk membantu meningkatkan pengetahuan orang ramai tentang hakikat bahawa ubat-ubatan homeopati tidak berfungsi.

Semasa revoltwhich ini ditetapkan untuk mengambil tempat pada 30 Januari 2010, semua yang terlibat secara aktif dalam tunjuk perasaan secara terbuka akan menelan di khalayak ramai kotak keseluruhan pil homeopati untuk menunjukkan bahawa mereka adalah tidak lebih daripada pil gula serta menggalakkan farmasi berhenti menjual mereka

Di mana Homeopati datang?

Tanya pengguna dan mereka akan menerangkan homeopati sebagai 'semua ubat herba semula jadi.' Kebanyakan bahan-bahan yang ditemui dalam jenis ini ubat diterima umum sebagai ubat pelengkap dan dipercayai dicairkan supaya benar-benar ada apa-apa untuk mereka.

Walau bagaimanapun pemeriksaan latar belakang lebih jauh ke dalam kelahiran homeopati telah mendedahkan bahawa ia tidak ketat ubat herba, tetapi direka pada tiga konsep perubatan ditemui pada 1800-an oleh Samuel Hahnemann. 3 teori yang masih digunakan hari ini:

Hukum Similars di mana apa sahaja yang menyebabkan penyakit anda juga akan menyembuhkan mereka iaitu tidak dapat tidur, mengambil kafein
Hukum infinitesimal mana yang lebih cair ubat adalah dari air, semakin kuat ia akan menjadi
Undang-Undang Penggantian mana pencampuran rancak ubat homeopati akan meningkatkan kepekatannya
Menganalisis maklumat ini, ia adalah mudah untuk memahami mengapa mereka meragui meminta kerajaan untuk memerintah Negara Institut Kesihatan dan Kecemerlangan Klinikal untuk menilai sama ada ia adalah perlu bagi Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan untuk mempromosikan ubat-ubatan homeopati. Menyediakan terhad jika ada keputusan, semua kajian klinikal menunjukkan kepada fakta bahawa mereka tidak akan membantu kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar